Postnatale yoga

Postnatale yoga of ook Yoga na de bevalling genoemd helpt jou om weer het evenwicht in jezelf te vinden en je eigen lichaam te voelen. Na deze grote verandering in je leven, weer een nieuw ritme te vinden, een evenwicht vinden tussen 24 op 24 moeder zijn en je zelf niet helemaal op zij zetten is soms even zoeken. Een uurtje voor jezelf of met je baby en bewust bezig zijn met je lichaam kan daarom heel fijn zijn.

Vaak hoor ik van vrouwen dat ze al snel behoefte hebben om weer wat te doen met hun lichaam maar dat soms de overgang van zwanger en bevallen te groot is om onmiddellijk weer de fysieke activiteiten op te pakken wat ze er voor deden (sportschool, hardlopen, tennis, zumba enz…)

In de lessen van postnatale yoga wordt er onder anderen aandacht gegeven aan het verstevigen van het bekken en bekkenbodem. Maar ook door middel van yoga oefeningen met de baby krijgen alle spieren in je lichaam weer wat aandacht niet alleen versterken maar ook ontspannen.

Fijne Geboorte biedt 2 verschillende cursussen aan:

* Cursus kan doorgaan met min 5 aanmeldingen. Momenteel zijn geen nieuwe data voor postnatale cursussen. Mocht u interesse hebben stuur mij dan een e-mail.

Wanneer starten?

Bij een vaginale bevalling, vanaf 6 weken na je bevalling tot een half jaar later. Bij een keizersnede, vanaf 8 of 10 weken na je bevalling met overleg van de gynaecoloog.

Postnatale yoga met baby

  • Lekker weer fit worden en je lichaam voelen
  • Je hoeft je geen zorgen te maken voor oppas of op tijd terug te zijn voor het voeden
  • Een uurtje voor jezelf, zelfs als de baby erbij is
  • “Quality time” met je baby
  • Cursus bestaat uit 4 lessen
  • Lesduur: 60 min

Postnatale yoga alleen voor de moeder

  • Lekker weer fit worden en je lijf weer voelen
  • Even weer tijd nemen voor jezelf zonder de baby
  • De verantwoordelijkheid van 24/24u even te mogen loslaten en weer aandacht mogen geven aan jezelf lichamelijk en geestelijk
  • Cursus bestaat uit 4 lessen
  • Lesduur: 60 min